2022-09-13

Kiekvienam iš mūsų bent kartą gyvenime yra tekę susidurti su darbo paieška. Apsilankius darbo skelbimų portaluose, prieš akis sumirga didžiulė pasiūlymų gausa, kurioje nepasiklysti, teisingai suprasti kokios patirties, įgūdžių, ar net asmeninių savybių iš mūsų tikimąsi ir atsirinkti tinkamus SAU pasiūlymus, gali tapti be galo sudėtinga. Mums, kaip atrankų partneriams, labai dažnai tenka atsidurti skelbimų „kūrėjų“ vietoje, tad kaip teisingai skaityti ir suprasti darbo skelbimus, pataria „People Link“ vyresnioji Finansų atrankų konsultantė Justina Macijauskaitė.

Įmonės puslapis ir „Google“ paieška. Atsidarę bet kurį darbo skelbimą, paprastai, jo viršuje atrasime trumpą įmonės aprašymą. Vis tik, į keletą sakinių sutalpinti visą įmonės veiklą yra išties ambicingas ir dažnai neįveikiamas iššūkis, tad prieš nusprendžiant kandidatuoti, rekomenduojame pažinti įmonę labiau. Papildoma paieška internete leis susidaryti detalesnį vaizdą apie pačios įmonės deklaruojamas vertybes, socialinį atsakingumą, verslo tvarumą, darbo vietos lokaciją ar kitus jums aktualius aspektus. Įmonės šiuo metu tikrai labai daug investuoja į savo darbdavio įvaizdžio kūrimą, dalinasi kuo gyvena socialinės medijos tinkluose, tad, dabar, kaip niekad, galima rasti daug naudingos informacijos ir jau atlikus pirminę apžvalgą įsivertinti kiek tai yra artima jums.

Atitikimo organizacinei kultūrai kriterijus. Tyrinėdami įmonę, tikėtina, jog pajusite ir tam tikras jos organizacinės kultūros indikacijas. Natūralu, jog bendraminčių įkurtas start-up‘as, ar neseniai veiklą pradėjusi vykdyti FinTech kompanija, savo vidine kultūra bus visiškai kitokia nei kelias dešimtis, ar kartais net šimtus metų skaičiuojanti įmonė. Jeigu vienoje aplinkoje neapibrėžtumas atsakomybių prasme, nuolatiniai pokyčiai, dažnai keičiamos programos bus savaime suprantama, kitoje – mažų mažiausiai netoleruotina. Atitinkamai, pastarosiose įmonėse geriau prisitaikys stabilumo ieškantys, nuolatiniame pokyčiu sraute nenorintys būti darbuotojai ir priešingai – didesnį atsparumą stresui turintys, siekiantys naujovių, nebijantys greito tempo bei neapibrėžtumo darbuotojai, tikėtina, jog save sėkmingiau realizuos pirmosiose. Dėl šios priežasties yra ypač svarbu kandidatuojant pastebėti indikacijas, signalizuojančias vienokią ar kitokią organizacijos kultūrą, veiklos specifiką, įmonės pobūdį ir atitinkamai pasirinkti artimesnius sau dalykus.

Pareigų pavadinimas iš anksto išduoda atsakomybių lygį. Išsinagrinėję įmonę ir pasistumėję darbo skelbimu žemiau, stabtelkime prie pareigų pavadinimo, kurį dažnu atveju lydi ir būdvardis – jaunesnysis/vyresnysis/vyriausiasis. Šis žodelis ir reikšmė, slypinti puo juo, yra ne mažiau svarbi nei po jo einantis pareigų įvardijimas. Norisi pabrėžti, kad jaunesniojo specialisto pozicija, kaip taisyklė, visada bus daug atviresnė persikvalifikuojantiems ar tik karjerą pradedantiems darbuotojams, o, tuo pat metu, vyresnio (vyr.) specialisto pozicija atitinkamai pareikalaus jau tam tikros srities specifinių žinių, ankstesnės susijusios darbo patirties, įvardijamų pasiekimų ar išsilavinimo konkrečioje srityje. Tad, nenustebkite, jog kandidatuojant į aukštenes pozicijas, būsimasis darbdavys ieškos jūsų veiklos rezultatų įrodymų ir visų pirma jų tikėsis jūsų gyvenimo aprašyme. Prieš kandidatuodami, įsitikinkite, jog jūsų CV atspindi atitinkamą laukiamą patirtį. Tuo tarpu kandidatuojant į jaunesniojo specialisto poziciją, stenkitės koncentruotis į savo motyvacijos aspektus.

Nors įvardinti tik keli konkretūs reikalavimai pozicijai, jų yra daugiau. Išsigryninę pozicijos atsakomybių lygį, galime detaliau pasinagrinėti keliamus reikalavimus. Kuriant darbo skelbimus, taikome praktiką neperkrauti jų gausybe pageidavimų, o išskiri 3-4 pagrindinius ir objektyviai įvertinamus kriterijus (pvz. B2 anglų kalbos lygis).  Tačiau, darbdaviams vis tiek išlieka svarbūs ir kiti, vadinamieji minkštieji (soft), reikalavimai. Darbo skelbime jie dažnai apibūdinami abstrakčiomis sąvokomis (savarankiškumas, iniciatyvumas, kruopštumas ir pan.), kurios kandidatuojantiems dažnai sukelia vidinę diskusiją: „Ar aš jau esu pakankamai iniciatyvus užimti šią poziciją?“. Susidūrus su vidine abejone, siūlome pareflektuoti savo veiklos rezultatus: Ar atsiradus progai imtis iniciatyvos, aš ryžtingai tai darau? O gal esu puikus vykdytojas, bet ne sprendimų priėmėjęs? Tokiu atveju, ar ši pozicija, reikalaujanti savarankiškumo veikloje, bus tinkama man? Užduodant šiuos ir panašius klausimus, ne tik išsigryninsite, ar ši pozicija asmenybiškai yra tinkama JUMS, bet ir atrasite atsakymus į klausimus, kuriuos labai tikėtina išgirsite interviu metu.

Motyvacija. Dirbant su skirtingomis pozicijomis, tenka matyti ir mechanikos inžinierius, norinčius tapti buhalteriais, ir finansų analitikus, siekiančius karjeros statybų sektoriuje. Ir viskas su tuo yra labai gerai. Visgi, ne visos pozicijos rinkoje gali tapti jūsų persikvalifikavimo stotele. Paprastai, pozicijų, turinčių tokią galimybę aprašymuose, galime aiškiai atrasti indikacijas apie galimą augimą/mokymąsį. Jeigu tokių indikacijų nėra – labai gali būti, jog kompanija turi poreikį labai konkrečiam specialistui. Taip pat norisi akcentuoti, jog kandidatuojant į kardinaliai skirtingą poziciją nuo prieš tai turėtos, yra labai svarbu pabrėžti savo kandidatūros motyvus – juk skaitantysis nebūtinai supras, kodėl jūs būdamas mechanikos inžinieriumi, nusprendėte tęsti savo karjerą finansų srityje ar atvirkščiai. Skaitantysis jūsų CV turi suprasti jūsų motyvaciją konkrečiai pozicijai, kitaip diskusija dėl kitų atrankos etapų, gali ir neįvykti.

Apibendrinant – prieš siųsdami gyvenimo aprašymą atlikite namų darbus. Be standartinių procedūrų – įmonės puslapio/informacijos internete/socialinės medijos kanalų patikros – ženkite papildomą žingsnį ir pabandykite išsiaiškinti savo lūkestį konkrečiai pozicijai, suprasti, kokioje aplinkoje, jūs, kaip specialistas, klestėsite. Visa tai padės jums suprasti, ko iš būsimosios darbovietės tikitės jūs ir darbo skelbimų gausoje atrasti pačius tinkamiausius pasiūlymus.

People Link: Justina Macijauskaitė

Vyresnioji konsultantė

Justina Macijauskaitė

+370 618 29820

justina@peoplelink.lt

Panašūs įrašai

Darbuotojų atranka: kokie žingsniai užtikrins geriausio kandidato pasirinkimą? 
31 spa 2024

Darbuotojų atranka: kokie žingsniai užtikrins geriausio kandidato pasirinkimą? 

Darbuotojų atranka – ar tai paprastas, kiekvienam darbdaviui be pastangų įveikiamas procesas, o gal visgi – užduotis, reikalaujanti kruopštaus pasiruošimo, gebėjimo įvertinti kandidato profesinius įgūdžius, asmenines savybes bei suderinamumą su įmonės vertybėmis? Atsakymas akivaizdus: kur kas dažnesnis – antrasis atvejis. Sukūrėte ir publikavote darbo skelbimą, sulaukėte šimtų kandidatų užklausų. Tai – jau geras ženklas, tačiau […]

Be kategorijos
Talentų valdymas: Siaubingos HR istorijos
30 spa 2024

Talentų valdymas: Siaubingos HR istorijos

Helovynas dažniausiai siejamas su vaiduokliais, šiurpiomis kaukėmis ar išgąstį keliančiais namais. Visgi, HR pasaulyje tikrieji baubai kyla iš netikėtų kasdienių situacijų. Talentų valdymas yra be galo kompleksiška funkcija, tad baubai čia gali tykoti už kiekvieno kampo. Ir nors tikrieji vaiduokliai ar pabaisos pasirodo tik kartą per metus, HR specialistai su šiais šiurpuliukais, kuriuos netrukus aptarsime […]

Darbo rinkos tendencijos
Technologijų atrankos: svarbiausios 2024 m. tendencijos
24 spa 2024

Technologijų atrankos: svarbiausios 2024 m. tendencijos

Technologijų atrankos 2024 m. organizacijoms kelia daug iššūkių, o tendencijos keičiasi. „People Link“ jau ketvirtus metus atlika longitudinį rinkos tyrimą, kurio pagalba stebime tendencijas, kokie faktoriai yra svarbūs pritraukiant bei išlaikant rezultatyvius darbuotojus. Šiais metais turėjome galimybe identifikuoti nemažai naujų ar kiek pakitusių tendencijų, kurių viena svarbiausių – augantis poreikis organizacijos lankstumui. Tačiau, nemaišykime – […]

Darbo rinkos tendencijos
Darbo pasiūlymai: kaip suformuoti tokį, kuris pritrauks idealų kandidatą?
25 lie 2024

Darbo pasiūlymai: kaip suformuoti tokį, kuris pritrauks idealų kandidatą?

Darbo pasiūlymai – kodėl vienai įmonei paskelbus apie atvirą poziciją komandoje, pašto dėžutę užplūsta šimtai kone idealių kandidatų CV, o kitai organizacijai atrasti naują komandos narį prireikia kur kas daugiau laiko ir pastangų? Ar visa tai – tik sėkmės reikalas, o galbūt tam tikras taisykles atspindėti turėtų ne tik kandidato gyvenimo aprašymas, bet ir įmonės […]

Darbo rinkos tendencijos
Kokio dydžio mokymų krepšelį turi jūsų komanda?
13 bir 2024

Kokio dydžio mokymų krepšelį turi jūsų komanda?

Jeigu perskaičius klausimą mintyse iškilo raudonas klaustukas, klausiant “koks mokymų krepšelis?”, tuomet cituojant populiarią Apollo 13 misijos frazę – “Houston, we have a problem”. Šiuolaikinės organizacijos vis daugiau ir daugiau kalba apie nuolatinio darbuotojų ugdymo reikšmę. Nuolatinis ugdymas dažniausiai nereiškia vienos konferencijos per metus, ar “tobulėjimo darbo vietoje”, t.y. tobulėjimo tiek, kiek darbuotojas gali išmokti […]

Darbo rinkos tendencijos
Neuroįvairi komanda: kaip atpažinti, padėti ir auginti?
11 bal 2024

Neuroįvairi komanda: kaip atpažinti, padėti ir auginti?

Kovo pabaigoje minėjome tarptautinę neuroįvairovės savaitę. Nors tema jautri ir aktuali, kiek iš tiesų žinome apie tai, kas yra neuroįvairovė ir kaip dirba neuroįvairi komanda? Pirmiausiai išsiaiškinkime pačią savoką. Neuroįvairovė yra skėtinė sąvoka, kuria galime apibūdinti netipiškai veikiančias smegenis. Tai nereiškia kažko labai blogiau, arba labai geriau, tiesiog tokios smegenys turi skirtingą sąveiką su pasauliu. […]

Darbo rinkos tendencijos
4 komunikacijos klaidos atrankose arba kaip nepakišti sau kojos prisitraukus į pokalbį norimą kandidatą
21 kov 2024

4 komunikacijos klaidos atrankose arba kaip nepakišti sau kojos prisitraukus į pokalbį norimą kandidatą

Apie sudėtingą situaciją darbo rinkoje kalbame jau keletą metų iš eilės, tad čia nieko naujo turbūt nepasakysim. Augantys kandidatų* lūkesčiai, didžiulė konkurencija dėl talentų, jų trūkumas ir kiti veiksniai per šiuos metus jau tapo pakankamu galvos skausmu visiems specialistams, dirbantiems su darbuotojų paieška ir atranka. Tačiau nors šie veiksniai atrankose tikrai būna apkaltinami dažnai, ne […]

Darbo rinkos tendencijos
Medaus mėnesio iliuzija – kai naujo darbuotojo „meilė“ pozicijai išblėsta per pirmus mėnesius
27 vas 2024

Medaus mėnesio iliuzija – kai naujo darbuotojo „meilė“ pozicijai išblėsta per pirmus mėnesius

„Trykšta motyvacija/Nori mokytis/Akys pilnos nuostabos/Matosi, kad įdomu/Produktyvumas MAX” – tokius ir panašius apibūdinimus dažnai girdime naujam darbuotojui* tik startavus organizacijoje. Buvome įpratę, kad šis „medaus mėnuo” organizacijoje su nuostabiomis emocijomis tęsdavosi iki metų. Deja, dabar, kur kas dažniau jau praėjus pirmiems keletui mėnesių, o kartais net ir savaičių, klientai grįžta pas mus su nuostaba veide […]

Darbo rinkos tendencijos
Klauskite mūsų