„Jau nuo pat pirmųjų vedamų pokalbių ne mažą dėmesį skyriau kandidatų specialybės pasirinkimui. Ypatingą dėmesį visuomet skyriau entry, junior lygio specialistams dažnai akcentuodama klausimą, kodėl pasirinkote tokią studijų programą, nuo kada ši sritis Jus pradėjo dominti, kaip gilinotės į Jums įdomų sektorių“ – teigia „People Link“ konsultantė, Rugilė Černiauskaitė, – „Nesumeluosiu pasakydama, kad didelė dalis kandidatų atsakydavo, kad tokią specialybę pasirinko netyčia, nes „taip kortos sukrito “, paskatino tėvai ir pan. Na, ką čia slėpti, ir mano pačios atvejis buvo ne kitoks – pasirinkau teisės studijas, nes ten stojo mano draugė“.
Taigi, kodėl, tokiam, rodos, galimybių kupiname pasaulyje, mes (sakome mes, nes tikim, kad ne vienas ir seniai mokyklą pabaigęs, šioje situacijoje atpažins ir save) pasirenkame studijuoti atsitiktinius dalykus?
Rugilė dalinasi, jog prisimenant mokyklos laikus, savo karjeros dienose ji turėjo galimybę aplankyti policiją, gaisrinę bei apylinkės teismo rūmus, tačiau kalbant apie kitas galimas specialybes, žinojo ne daug: „Trumpai, kaip atrodė tam tikros specialybės mano akimis: statybos – darbininkai, nešiojantys plytas, mechanika – automobilius taisantys dėdės, fizika – mokytojo darbas, psichologija – gydymo įstaigos, teikiančios pagalbą sergantiems žmonėms. Visas grožis ir galimybės slypinčios po šiomis šakomis man buvo negirdėtos“.
Neseniai Rugilė sudalyvavo savo buvusios mokyklos „Druskininkų Ryto gimnazijos“ karjeros dienose. Kolegė, turėjo progą pabendrauti su 10 bei 11 klasės mokiniais ir pristatyti jiems naujausias, inovatyviausias ir įdomiausias rinkoje šiai dienai sutinkamas profesijas.
Yra svarbu suprasti, jog darbo rinka jau seniai nebėra vien tik tradicinis profesijų įsivaizdavimas. Dabar turime lazerius, robotus, kosminius palydovus, o dar kiek daug visko turėsime, kai dabartinė jaunoji karta bus ant mokyklos baigimo slenksčio? Taigi, išvada labai paprasta – kalbėkitės, dalinkitės žinia su mūsų jaunaisiais specialistais – savo, kaimyno ar draugų vaikais, padėkite jiems suprasti, kiek pasaulyje yra galimybių, tam, kad rinkdamiesi studijų srity, jie bent šiek tiek tvirčiau jaustųsi prieš teikiant prašymą studijuoti.