Nuolat girdime – tai kaip čia pritraukti tuos IT talentus? Kas dabar veikia? Ką daryti, kad būti patraukliu… Nėra vieno atsakymo ar paslapties, kuri veiktų visada 100%. Visais atvejais tai yra truputėlis vieno, truputėlis kito, šlakelis sėkmės, žiupsnelis “right-timing” ir štai – pavyko po pusės metų pasisamdyti tą vieną programuotoją.
Žvelgiant į šiandienos ekonomikos ir geopolitinę situaciją, pastebime, jog žmonės labiau nei anksčiau vertina stabilumą ir užtikrintumą. Kandidatai turi mažesnę tolerancija rizikai negu ekonomiškai palankesniu metu, todėl prieš priimdami sprendimus pasidaro daugiau „namų darbų“ ir savo analizės, apsiklausia aplinkinių, įsiklauso į kitų žmonių pastabas. Tai yra, jeigu įmonės anksčiau darydavo „background check“ kandidatams, dabar žmonės darosi įmonės „background check“, pasižiūri apie ką rašo post‘us įmonė, jos darbuotojai, kaip atrodo kompanijos rekvizitai, svetainė, „LinkedIn“ profilis, neretai pasiteirauja įmonėje dirbusių žmonių – tai kaip ten?
Tad šiandieninė situacija rodo, jog planuojant plėtrą 2023 metais, daug labiau nei anksčiau, svarbu ne tik kaip įmonė atrodo viešojoje medijoje, rekvizituose, bet ir tai, ką apie įmonę kalba Jūsų įmonės ex‘ai. Na, o pritraukiant naujus narius, šalia visų papildomų verčių ir konkurencingo atlyginimo, vienas svarbiausių faktorių bus atviras pokalbis su kandidatu parodant jam/jai ilgalaikę perspektyvą, plėtros planus, augimo potencialą, ateinančio periodo tikslus, įrodant savo įmonės stabilumą. Skaidrios, atviros ir patikimos organizacijos laimės šią kovą dėl talentų. O ir, žinoma, tos organizacijos, kurios drąsiau žiūrės į komandos augimą, plėtrą rinkoje atrodys daug stabilesnės, tvirtesnės ir „susigriebs“ stipriausius, daugiausiai potencialo turinčius žmones. Žinoma, svarbu ir realistiškas situacijos matymas, o ne aklas optimizmas.
Įžvalga dalinasi Asocijuotas partneris, IT atrankų padalinio vadovas Danas Venclovas.