Jau kurį laiką stebime HR funkcijos transformaciją organizacijose. Anksčiau palaikomąja (support) funkciją laikytas HR dabar vis dažniau matomas kaip organizacijoms gyvybiškai svarbus strateginis ramstis.
Pastaruosius keletą metų organizacijų dėmesio centre buvo talentų pritraukimas, išlaikymas ir darbuotojų gerovės valdymas. Ir nors tai tebėra itin svarbūs žmogiškųjų išteklių aspektai, matome ir augantį bendrų organizacijos tikslų siekimo poreikį. Verslui prisitaikant prie nuolat kintančios ekonomikos, HR funkcija transformuojasi ir vis dažniau atlieka strateginį vaidmenį formuojant organizacijos sėkmę.
Pamažu artėjant metų pabaigai, „People Link“ verslo vystymo bei finansų atrankų komandos vadovė Gabija Sudentė, dalinasi rekomendacijomis ką reikėtų įsivertinti keliantis tikslus ateinantiems metams, kad mūsų organizacijos augimas būtų tvarus:
- Veiklos vertinimo/valdymo sistema. Užtikrinkite, kad jūsų veiklos vertinimo/valdymo sistema yra pakankamai lanksti prisitaikyti prie besikeičiančių poreikių. Tinkamai sudėliota sistema, padeda priimti duomenimis grįstus atlygio pokyčio sprendimus, išlaikyti ir skatinti geriausius talentus, didinti darbuotojų produktyvumą bei nustatyti augimo tikslus tuo pačiu padedant strategiškai susiplanuoti darbo jėgą.
- Darbuotojų ugdymas. Vis dažniau matome dėl automatizavimo ir dirbtinio intelekto besikeičiančias darbuotojų užduotis. Todėl, vis aktualesniu tampa darbuotojų perkvalifikavimas ir ugdymas. Tikėtina, jog gerai apmokyta komanda dirbtinio intelekto ir automatizavimo pagalba dirbs kur kas našiau ir efektyviau. HR užduotis čia – puoselėti sinergiją tarp žmonių ir technologijų, sugalvoti sprendimus, kaip technologijos gali papildyti konkrečios organizacijos kasdienybę, kokių naujovių yra reikalinga apmokyti darbuotojus ir t.t.
- Pakeičiamumo planavimas (succession planning) – pakeičiamumo planavimas kaip ir vadovavimo įgūdžiai yra itin svarbūs šiandieninėje darbo rinkoje, ypač kai į ją ateina nauja karta, turinti unikalių savybių ir lūkesčių. Jie išmano technologijas, pasižymi socialiniu ir emociniu sąmoningumu, skiria daugiau dėmesio savo psichologinei gerovei. Dėl šių unikalių kartos sąvybių, turime veiksminai planuoti “paveldėjimo” procesus, suprantant, jog ateities lyderiai bus kitokie, nei esame mes, ar buvo mūsų vadovai.
Nūdienos darbo rinkos iššūkiai, verčia organizacijas apie talentų pritraukimą, išlaikymą, ugdymą, mąstyti strategiškai. Šiandieninėje rinkoje bet koks kitoks, nei aiškiai suplanuotas ir apibrėžtas resursų planavimas, organizacijos požiūriu nėra tvarus. Kiti metai žymaus atsigavimo darbo rinkos įtemptumo prasme kol kas nežada, tad jeigu dar nepradėjote, pradėkite dabar apie turimus talentus mąstyti strategiškai, o tai darydami, nepamirškite jūsų organizacijoje dirbančių HR specialistų.
Atrankų komandos vadovė / Recruitment Team Manager
Gabija Sudentė
+370 698 27356
gabija.s@peoplelink.lt