2024-06-13

Jeigu perskaičius klausimą mintyse iškilo raudonas klaustukas, klausiant “koks mokymų krepšelis?”, tuomet cituojant populiarią Apollo 13 misijos frazę – “Houston, we have a problem”.

Šiuolaikinės organizacijos vis daugiau ir daugiau kalba apie nuolatinio darbuotojų ugdymo reikšmę. Nuolatinis ugdymas dažniausiai nereiškia vienos konferencijos per metus, ar “tobulėjimo darbo vietoje”, t.y. tobulėjimo tiek, kiek darbuotojas gali išmokti pats iš savęs ar kitų kolegų. Nuolatinis tobulėjimas reiškia apgalvotas, sąmoningas pastangas ir investicijas į tai, jog komanda tobulėtų jiems aktualiose srityse. Dažniausiai to išraiška organizacijose yra skiriamas konferencijoms, knygoms, seminarams mokymų krepšelis, kurį darbuotojas išleidžia savo nuožiūra. „LinkedIn“ 2020 metų darbo vietos mokymosi ataskaita rodo, kad 94% darbuotojų ilgiau liktų įmonėje, jei ji investuotų į jų karjerą. Tai rodo, kad nuolatinis mokymasis ne tik pritraukia talentus, bet ir skatina lojalumą bei mažina darbuotojų kaitą.

Pristačius nuolatinio mokymosi naudą, panagrinėkime detaliau, kaip sukurti efektyvų ir veikiantį mokymosi mechanizmą jūsų organizacijoje.

Nuolatinis mokymasis nuo 0: kaip sukurti veiksmingą nuolatinio mokymosi programą organizacijoje?

Jeigu organizacijoje mokymų programos komanda iki šiol neturėjo, bet svarstote apie jos įdiegimą, pirmiausiai išgryninkite mokymų programos tikslą. Ar siūlysite tai kaip papildomą naudą darbuotojams, siekiant išlaikyti esamus bei pritraukti naujus? Galbūt mokymų programa jums reikalinga, nes planuojate organizacijoje diegti DI naujoves, automatizuoti tam tikrus įrankius, ar kurti naujus atsakomybių centrus? Kad ir kokia būtų priežastis, yra labai svarbu ją aiškiai įsivardinti dar prieš pradedant dėlioti programos planą. Atsispyrus nuo jos, galėsite siūlyti darbuotojams atitinkamus mokymus, kursus bei įžvelgti galbūt iki šiol organizacijoje buvusius užslėptus talentus.

Išgryninus tikslą, kviečiame peržvelgti šias rekomendacijas tolimesniam nuolatinio mokymosi plano dėliojimui:

  • Siūlykite įvairias mokymosi galimybes: Teikite internetinių kursų, seminarų ir mokymų darbo vietoje derinį. Tokios platformos kaip Coursera ir Udemy siūlo įvairių kursų, pritaikytų skirtingiems įgūdžių lygiams ir interesams. Svarbu užtikrinti, kad darbuotojai turėtų galimybę rinktis mokymosi būdą, kuris jiems labiausiai tinka – ar tai būtų savarankiškas mokymasis, ar grupiniai seminarai. Tokia įvairovė skatina didesnį įsitraukimą ir mokymosi motyvaciją, taip pat suteikia galimybių tobulėti įvairiapusiškai.
  • Skatinkite mokymosi kultūrą: Skatinkite kultūrą, kurioje vertinamas ir skatinamas mokymasis. Atpažinkite ir apdovanokite darbuotojus, kurie imasi iniciatyvos mokytis naujų įgūdžių. Įmonės gali organizuoti reguliarius mokymosi renginius ar „mokymosi dienas“, kuriose darbuotojai dalijasi savo žiniomis su kolegomis. Tai ne tik skatina mokymąsi, bet ir stiprina komandos ryšius bei bendradarbiavimą. Be to, svarbu užtikrinti, kad mokymosi iniciatyvos būtų aiškiai matomos ir vertinamos įmonės lygmeniu.
  • Individualizuokite mokymosi kelius: Pritaikykite mokymosi programas pagal individualius karjeros tikslus. Reguliariai veskite karjeros plėtros diskusijas, kad nustatytumėte, kokius įgūdžius darbuotojai nori tobulinti, ir sukurkite asmeninius mokymosi planus. Tokie planai turėtų būti lankstūs ir pritaikomi pagal besikeičiančius darbuotojo poreikius ir tikslus. Tai padeda darbuotojams jaustis vertinamiems ir motyvuotiems, nes jie mato, kad įmonė investuoja į jų asmeninį ir profesinį augimą.
  • Pasitelkite technologijas: Naudokite mokymosi valdymo sistemas (LMS), kad stebėtumėte pažangą ir teiktumėte prieinamus mokymosi išteklius. Tokie įrankiai kaip Workday Learning ir Cornerstone OnDemand gali padėti efektyviai valdyti ir teikti mokymosi turinį. Be to, šiuolaikinės LMS platformos gali pasiūlyti interaktyvius mokymosi modulius, kurie padidina įsitraukimą ir padeda darbuotojams geriau įsisavinti informaciją. Taip pat svarbu integruoti mokymosi išteklius į kasdienę darbuotojų veiklą, kad mokymasis taptų neatsiejama darbo dalimi.
  • Įtraukite vadovus: Užtikrinkite, kad vadovybė aktyviai dalyvautų skatinant ir dalyvaujant mokymosi iniciatyvose. Vadovai gali rodyti pavyzdį, patys dalyvaudami nuolatiniame mokyme ir skatindami savo komandą sekti jų pavyzdžiu. Be to, vadovai gali padėti nustatyti mokymosi prioritetus ir užtikrinti, kad mokymosi iniciatyvos būtų suderintos su įmonės strateginiais tikslais. Tai padeda sukurti stiprią mokymosi kultūrą, kurioje visi įmonės nariai jaučia atsakomybę už savo ir kitų profesinį tobulėjimą.

Nuolatinis mokymasis “pažengusiems”

Jeigu organizacijoje jau kuris laikas gyvenate nuolatinio tobulėjimo idėjomis, dalinamės keletu praktinių pavyzdžių, kurie gali nuolatinį tobulėjimą jūsų organizacijoje paįvairinti:

Pasakojimas: Išleidote darbuotoją į kursus? O, ar paklausėte, ką jis juose išmoko? People Link turime tradiciją – pabuvoję bet kokiuose mokymuose, pasilikusiomis mums įžvalgomis, patarimais dalinamės su komanda. Tą darome keliais būdais – jeigu mokymuose dalyvavome visi, arba didžioji dalis komandos – įžvalgomis dalinamės pirmadieninio susirinkimų metu. Tokiu būdu galime dar kartą užtvirtinti ką išgirdome, aptarti kilusias įžvalgas su kolegomis. Mūsų smegenys jau taip surėdytos, jog ką išgirstame daugiau nei vieną kartą, įsimename kur kas labiau. Jeigu mokymuose dalyvavome, visgi, individualiai, tuomet išsinešta įžvalga pasidaliname “Augimo kanale” vidiniuose Teams. Tokiu būdu vėlgi užfiksuojame ką išgirdome, turime progos pasireflektuoti sau ir papasakoti kitiems, kodėl viena ar kita mintis mums įsiminė.

Atsakomybė: Organizacija gali būti labai pažangi ir suteikianti plačias mokymosi galimybes, visgi pasinaudoti šiomis galimybėmis yra pačių darbuotojų atsakomybė. Organizacija iš savo pusės gali padėti stengdamasi pasakoti mokymų, kursų naudą, suteikdama rekomendacijas, išskirdama papildomą laiką savaitėje/mėnesyje/metuose, per kurį darbuotojas papildomų žinių galės pasisemti. Nemažiau svarbus čia yra ir tiesioginių vadovų vaidmuo – primenant, paskatinant savo komandą taip pat prisiimti atsakomybę už savo, ir kartu visos organizacijos, tobulėjimą. Galime vėlgi pasidalinti savo pavyzdžiu. People Link turime Augimo akademiją, šiuo metu kuruojamą kolegės Aistės Ričkutės. Kartu su Aiste aptariame ketvirčio mokymosi tikslą (labai svarbu – tai yra konkrečios kompetencijos ugdymas, o ne klasikinis tikslų aptarimas). Išsirinkę mokymosi tikslą susidarome konkretų planelį ketvirčiui ir įsipareigojame jo laikytis. Ketvirčio pabaigoje, dar kartą susitinkame su Aiste aptarti kaip sekėsi įgyvendinti išsikeltą tikslą bei suformuojame naują.

Taigi, teikdami prioritetą nuolatiniam mokymuisi, jūs ne tik didinate savo darbo jėgos įgūdžius ir gebėjimus, bet ir kuriate aplinką, kurioje darbuotojai jaučiasi vertinami ir įvertinti. Investavimas į darbuotojų mokymąsi taip pat skatina inovacijas ir kūrybiškumą. Kai darbuotojai turi galimybę mokytis ir eksperimentuoti su naujomis idėjomis, jie gali atrasti naujus problemų sprendimo būdus ir prisidėti prie įmonės inovacijų. Tai ypač svarbu įmonėms, siekiančioms išlaikyti lyderio pozicijas savo srityje.

People Link: Aistė Mandravickė

Konsultantė

Aistė Mandravickė

+370 6 30 77509

aiste.ma@peoplelink.lt

Panašūs įrašai

Darbo pasiūlymai: kaip suformuoti tokį, kuris pritrauks idealų kandidatą?
25 lie 2024

Darbo pasiūlymai: kaip suformuoti tokį, kuris pritrauks idealų kandidatą?

Darbo pasiūlymai – kodėl vienai įmonei paskelbus apie atvirą poziciją komandoje, pašto dėžutę užplūsta šimtai kone idealių kandidatų CV, o kitai organizacijai atrasti naują komandos narį prireikia kur kas daugiau laiko ir pastangų? Ar visa tai – tik sėkmės reikalas, o galbūt tam tikras taisykles atspindėti turėtų ne tik kandidato gyvenimo aprašymas, bet ir įmonės […]

Darbo rinkos tendencijos
Neuroįvairi komanda: kaip atpažinti, padėti ir auginti?
11 bal 2024

Neuroįvairi komanda: kaip atpažinti, padėti ir auginti?

Kovo pabaigoje minėjome tarptautinę neuroįvairovės savaitę. Nors tema jautri ir aktuali, kiek iš tiesų žinome apie tai, kas yra neuroįvairovė ir kaip dirba neuroįvairi komanda? Pirmiausiai išsiaiškinkime pačią savoką. Neuroįvairovė yra skėtinė sąvoka, kuria galime apibūdinti netipiškai veikiančias smegenis. Tai nereiškia kažko labai blogiau, arba labai geriau, tiesiog tokios smegenys turi skirtingą sąveiką su pasauliu. […]

Darbo rinkos tendencijos
4 komunikacijos klaidos atrankose arba kaip nepakišti sau kojos prisitraukus į pokalbį norimą kandidatą
21 kov 2024

4 komunikacijos klaidos atrankose arba kaip nepakišti sau kojos prisitraukus į pokalbį norimą kandidatą

Apie sudėtingą situaciją darbo rinkoje kalbame jau keletą metų iš eilės, tad čia nieko naujo turbūt nepasakysim. Augantys kandidatų* lūkesčiai, didžiulė konkurencija dėl talentų, jų trūkumas ir kiti veiksniai per šiuos metus jau tapo pakankamu galvos skausmu visiems su personalo atrankomis dirbantiems specialistams. Tačiau nors šie veiksniai atrankose tikrai būna apkaltinami dažnai, ne visada būna […]

Darbo rinkos tendencijos
Medaus mėnesio iliuzija – kai naujo darbuotojo „meilė“ pozicijai išblėsta per pirmus mėnesius
27 vas 2024

Medaus mėnesio iliuzija – kai naujo darbuotojo „meilė“ pozicijai išblėsta per pirmus mėnesius

„Trykšta motyvacija/Nori mokytis/Akys pilnos nuostabos/Matosi, kad įdomu/Produktyvumas MAX” – tokius ir panašius apibūdinimus dažnai girdime naujam darbuotojui* tik startavus organizacijoje. Buvome įpratę, kad šis „medaus mėnuo” organizacijoje su nuostabiomis emocijomis tęsdavosi iki metų. Deja, dabar, kur kas dažniau jau praėjus pirmiems keletui mėnesių, o kartais net ir savaičių, klientai grįžta pas mus su nuostaba veide […]

Darbo rinkos tendencijos
HR tendencijos 2024 metams. Ko galime tikėtis šiemet?
08 vas 2024

HR tendencijos 2024 metams. Ko galime tikėtis šiemet?

Prasidėjus naujiesiems metams su savo klientais dalinomės idėjomis, kaip būti žingsniu priekyje. Kasmetinio „People Link“ tendencijų renginio metu „People Link“ partnerė Rūta Ratavičiūtė pristatė pagrindines pasaulines tendencijas personalo valdymo bei paieškos ir atrankos srityse. Dalinamės pagrindinėmis pranešimo mintimis ir idėjomis. Dirbtinis intelektas ir kaip jam pasiruošti? Tai yra viena didžiausių spėlionių ir spekuliacijų sritis – […]

Darbo rinkos tendencijos
Ką daryti kritus pardavimams? Patarimai pardavimų vadovams.
21 lap 2023

Ką daryti kritus pardavimams? Patarimai pardavimų vadovams.

Jeigu praėjusiais metais viena iš pagrindinių priežasčių pardavimų vadovų kaitoje buvo negebėjimas dirbti su komanda – ją įtraukti, motyvuoti ir padėti pasiekti rezultatą, tai šiemet šie reikalavimai niekur nedingsta, bet pasipildo nauju – gebėjimu įkvėpti.  Šis trūkumas ypač pasimatė ekonomikai įžengus į sąstingio laikotarpį, kai vadovybės akys sužiuro į pardavimų funkciją, nes būtent jos rankose […]

Darbo rinkos tendencijos
<strong>“Belonging” – naudinga visiems, bet rūpi tik vadovams?</strong>
08 lap 2023

“Belonging” – naudinga visiems, bet rūpi tik vadovams?

Stipresnis darbuotojų priklausymo organizacijai jausmas gali gerinti darbuotojų darbo rezultatus iki 57%, sumažina darbuotojų kaitą iki 50% ir padidina darbuotojų NPS iki 167% sako „Designing the Workforce Experience“ „Deloitte“ tyrimas. Darbuotojams, kurie pasižymi aukštesniu priklausymo jausmu organizacijai 2 kartus dažniau pakeliamas atlyginimas, jie 18 kartų dažniau yra paaukštinami pareigose ir iki 75% sumažėja darbo praleidimas […]

Darbo rinkos tendencijos
<strong>Helovynas kitaip: kas šiemet labiausiai gąsdino personalo atrankų specialistus?</strong>
26 spa 2023

Helovynas kitaip: kas šiemet labiausiai gąsdino personalo atrankų specialistus?

Helovynas – šiurpiausia, labiausiai gąsdinanti, bauginanti metų naktis. Helovyno metu rengiamasi kaukėmis, skaptuojami tamsoje šviečiantys moliūgai, o patekėjus mėnuliui, prie laužo arba žibintuvėlio šviesos, pasakojamos baisios istorijos. Nors mėnulis dar ir nepatekėjo, o ir žibintuvėlio šviesa dieną atrodo be taip baugiai, norime pasidalinti keliomis trumpomis “siaubo” istorijomis, kurios šiemet tikrai ne vienam personalo specialistui kėlė […]

Darbo rinkos tendencijos
Klauskite mūsų