2025-04-28

Pirmosios dienos naujame darbe gali nulemti viską – ar darbuotojas jausis įsitraukęs, motyvuotas ir pasiruošęs prisidėti prie organizacijos sėkmės, ar pasimetęs, neįvertintas ir galiausiai pradėsiantis dairytis naujų galimybių kitur. 2025-aisiais onboardingas yra daugiau nei formalumas – tai strateginis procesas, kuris personalizuojamas, skaitmenizuojamas ir orientuotas į kultūrinę integraciją.

Personalizuotas onboardingas: kiekvienam – pagal poreikius

Anksčiau onboardingas buvo „vieno dydžio visiems“ procesas – standartinis informacijos srautas, kurį turėjo įsisavinti kiekvienas naujokas. Tačiau, šiandien personalizacija tampa nebe prabanga, o būtinybe. Dar atrankos metu galite gauti daug informacijos apie būsimojo darbuotojo patirtį, mokymosi stilių ir tempą, turimas spragas bei stiprybes (tam labai pasitarnauja ir psichologiniai testai). Onboardingo metu tai reiškia, kad darbuotojas gauna jam aktualiausią informaciją tada, kai jos jam reikia, o ne viską iš karto. Pavyzdžiui, pardavimų specialistas koncentruosis į klientų valdymo sistemą ir derybų metodus, tuo tarpu IT specialistas – į techninius įrankius ir kibernetinio saugumo standartus.

Be to, personalizuotas onboardingas leidžia naujokams progresuoti savo tempu – vieni gali greičiau pereiti per informaciją, kitiems gali prireikti papildomos pagalbos. Rezultatas? Darbuotojai ne tik greičiau įsitraukia, bet ir jaučiasi vertinami bei suprasti nuo pirmosios dienos.

Skaitmenizuotas onboardingas: technologijos užtikrina sklandų startą

Naujų technologijų integracija daro onboardingą greitesnį, sklandesnį ir mažiau varginantį tiek naujokams, tiek HR komandai. AI asistentai ir chatbot’ai realiu laiku atsako į dažniausiai užduodamus klausimus, padeda naujokams naviguoti per pirmąsias dienas ir net rekomenduoja papildomas mokymosi galimybes. Kai kurios įmonės praktikuoja virtualios realybės (VR) simuliacijas, kurios leidžia darbuotojams praktiškai išbandyti darbo situacijas, o automatizuoti procesai užtikrina, kad visi dokumentai būtų užpildyti dar prieš naujokui pasirodant biure.

Daugelis organizacijų jau šiandien pereina prie AI valdomų onboarding’o platformų, kurios padeda ne tik užtikrinti efektyvią naujokų integraciją, bet ir kaupti vertingus duomenis apie jų patirtį. Duomenų analizė leidžia nuolat tobulinti onboardingą, suprasti, kurios dalys veikia geriausiai, ir pritaikyti jas prie darbuotojų lūkesčių.

Kultūrinė integracija: priklausymo jausmas nuo pirmos dienos

Sėkmingas onboardingas nėra tik apie procedūras, darbo įrankius ar procesus – tai pirmasis žingsnis į stiprų emocinį ryšį su organizacija. Net geriausi technologiniai sprendimai bus neveiksmingi, jei darbuotojas nesijaus įtrauktas į įmonės kultūrą. Todėl organizacijos vis daugiau dėmesio skiria kultūriniam onboardingui – nuo aiškaus vertybių ir misijos pristatymo iki mentorystės programų bei socialinių iniciatyvų.

Pirmosiomis savaitėmis žmonėms reikia ne tik suprasti, ką jie turės daryti, bet ir kodėl tai svarbu. Jie turi pajusti, kad jų darbas turi prasmę, kad jie yra svarbūs, ir kad organizacija juos vertina. Dirbdama su klientais, visuomet stengiuosi pabrėžti, kad tai galima pasiekti per aktyvų kolegų įtraukimą, pavyzdžiui, priskiriant naujokui mentorių ar „onboarding buddy“, kuris padės lengviau perprasti įmonės kultūrą ir greičiau prisitaikyti.

Be to, vis dažniau pasitelkiamos įvairios interaktyvios veiklos: virtualūs turai, neformalūs susitikimai su vadovais ar net specialiai naujokams skirti socialiniai renginiai. Kai žmogus jaučiasi kaip komandos dalis, jis tampa ne tik produktyvus, bet ir lojalus.

2025-aisiais onboardingas nebėra tik formalumas ar užduočių sąrašas, kurį reikia „prabėgti“. Onboardingas – tai strateginė investicija. Dar daugiau, tai pirmoji ir dėl to svarbiausia investicija į žmogų, kuri nulems jo patirtį organizacijoje. Technologijos padeda sukurti sklandų ir efektyvų procesą, tačiau tikras onboardingas – tai ne tik įrankiai, bet ir emocinis ryšys, padedantis naujokui jaustis svarbia organizacijos dalimi nuo pirmosios dienos.

Peržiūrėkime ir patobulinkime jūsų onboarding procesą kartu! People Link personalo sprendimų padalinys skirtas padėti organizacijoms spręsti kasdienoje kylančius klausimus, tokius kaip gerovės valdymas, naujų darbuotojų įvedimas ir išlaikymas, personalo procesų struktūrizacija ir pan. Gerovės kūrimu Jūsų organizacijoje taip pat rūpinasi ir Wellbeing-HUB tinklalaidė, kurioje galite rasti daug naudingų patarimų apie darbinių santykių kasdienoje kylančių iššūkių sprendimą.

Kurkime ateities organizacijas kartu!

People Link: Deimantė Mikalauskė

People Link Žmonių ir Kultūros vadovė

Deimantė Mikalauskė

+37062034208

deimante@peoplelink.lt

Panašūs įrašai

„Noriu nuoširdaus grįžtamojo ryšio“ – 360 tyrimas organizacijoje
28 bal 2025

„Noriu nuoširdaus grįžtamojo ryšio“ – 360 tyrimas organizacijoje

Vadovai dažnai išreiškia norą gauti nuoširdų grįžtamąjį ryšį apie tai, kaip jiems sekasi, ir ką jie galėtų padaryti geriau. 360 tyrimo formatas būtent ir naudojamas norint surinkti šią informaciją. Šios apklausos tikslas – surinkti kuo daugiau įvairių atsiliepimų iš skirtingų respondentų, kad būtų suteikta išsami vadovo stipriųjų pusių ir vietų tobulėjimui apžvalga. Įtraukti skirtingus suinteresuotuosius […]

Darbo rinkos tendencijos
Darbo rinkos įžvalgos
25 kov 2025

Darbo rinkos įžvalgos

Brangūs partneriai, Tęsiame tradiciją ir jau šeštąjį kartą dalinamės su Jumis pusmečio darbo rinkos apžvalga. Sukaupėme visa rinkinį įžvalgų iš mūsų vykdomų tyrimų bei kasdienės praktikos, tad su Jumis leidinyje dalinsimės apie: Neabejoju, kad leidinyje kiekvienas ras įžvalgų sau. Gero skaitymo! Atsisiųskite: Darbo rinkos įžvalgos

Darbo rinkos tendencijos
Darbuotojų atranka: kokie žingsniai užtikrins geriausio kandidato pasirinkimą? 
31 spa 2024

Darbuotojų atranka: kokie žingsniai užtikrins geriausio kandidato pasirinkimą? 

Darbuotojų atranka – ar tai paprastas, kiekvienam darbdaviui be pastangų įveikiamas procesas, o gal visgi – užduotis, reikalaujanti kruopštaus pasiruošimo, gebėjimo įvertinti kandidato profesinius įgūdžius, asmenines savybes bei suderinamumą su įmonės vertybėmis? Atsakymas akivaizdus: kur kas dažnesnis – antrasis atvejis. Sukūrėte ir publikavote darbo skelbimą, sulaukėte šimtų kandidatų užklausų. Tai – jau geras ženklas, tačiau […]

Be kategorijos
Talentų valdymas: Siaubingos HR istorijos
30 spa 2024

Talentų valdymas: Siaubingos HR istorijos

Helovynas dažniausiai siejamas su vaiduokliais, šiurpiomis kaukėmis ar išgąstį keliančiais namais. Visgi, HR pasaulyje tikrieji baubai kyla iš netikėtų kasdienių situacijų. Talentų valdymas yra be galo kompleksiška funkcija, tad baubai čia gali tykoti už kiekvieno kampo. Ir nors tikrieji vaiduokliai ar pabaisos pasirodo tik kartą per metus, HR specialistai su šiais šiurpuliukais, kuriuos netrukus aptarsime […]

Darbo rinkos tendencijos
Technologijų atrankos: svarbiausios 2024 m. tendencijos
24 spa 2024

Technologijų atrankos: svarbiausios 2024 m. tendencijos

Technologijų atrankos 2024 m. organizacijoms kelia daug iššūkių, o tendencijos keičiasi. „People Link“ jau ketvirtus metus atlika longitudinį rinkos tyrimą, kurio pagalba stebime tendencijas, kokie faktoriai yra svarbūs pritraukiant bei išlaikant rezultatyvius darbuotojus. Šiais metais turėjome galimybe identifikuoti nemažai naujų ar kiek pakitusių tendencijų, kurių viena svarbiausių – augantis poreikis organizacijos lankstumui. Tačiau, nemaišykime – […]

Darbo rinkos tendencijos
Darbo pasiūlymai: kaip suformuoti tokį, kuris pritrauks idealų kandidatą?
25 lie 2024

Darbo pasiūlymai: kaip suformuoti tokį, kuris pritrauks idealų kandidatą?

Darbo pasiūlymai – kodėl vienai įmonei paskelbus apie atvirą poziciją komandoje, pašto dėžutę užplūsta šimtai kone idealių kandidatų CV, o kitai organizacijai atrasti naują komandos narį prireikia kur kas daugiau laiko ir pastangų? Ar visa tai – tik sėkmės reikalas, o galbūt tam tikras taisykles atspindėti turėtų ne tik kandidato gyvenimo aprašymas, bet ir įmonės […]

Darbo rinkos tendencijos
Kokio dydžio mokymų krepšelį turi jūsų komanda?
13 bir 2024

Kokio dydžio mokymų krepšelį turi jūsų komanda?

Jeigu perskaičius klausimą mintyse iškilo raudonas klaustukas, klausiant “koks mokymų krepšelis?”, tuomet cituojant populiarią Apollo 13 misijos frazę – “Houston, we have a problem”. Šiuolaikinės organizacijos vis daugiau ir daugiau kalba apie nuolatinio darbuotojų ugdymo reikšmę. Nuolatinis ugdymas dažniausiai nereiškia vienos konferencijos per metus, ar “tobulėjimo darbo vietoje”, t.y. tobulėjimo tiek, kiek darbuotojas gali išmokti […]

Darbo rinkos tendencijos
Neuroįvairi komanda: kaip atpažinti, padėti ir auginti?
11 bal 2024

Neuroįvairi komanda: kaip atpažinti, padėti ir auginti?

Kovo pabaigoje minėjome tarptautinę neuroįvairovės savaitę. Nors tema jautri ir aktuali, kiek iš tiesų žinome apie tai, kas yra neuroįvairovė ir kaip dirba neuroįvairi komanda? Pirmiausiai išsiaiškinkime pačią savoką. Neuroįvairovė yra skėtinė sąvoka, kuria galime apibūdinti netipiškai veikiančias smegenis. Tai nereiškia kažko labai blogiau, arba labai geriau, tiesiog tokios smegenys turi skirtingą sąveiką su pasauliu. […]

Darbo rinkos tendencijos
Klauskite mūsų