2022-07-13

Arba tips & tricks kaip nesu’fail’inti bendraujant su IT inžinieriais (-ėmis)

People Link misija visada buvo, yra ir bus – kelti HR paslaugų kokybę Lietuvoje. Na, o pagrindinis lakmuso popierėlis, kokybės pamatavimui – kandidatai, kuriuos kalbiname atrankų metu bei jų atsineštos ir išsinešamos iš mūsų patirtys. Vykdydami IT atrankas, deja, bet neretai girdime iš IT specialistų (-čių) nusiskundimų apie tai, jog turimos patirtys nėra pačios geriausios: vienais atvejais ne iki galo išskaitytos technologijos profilyje ir kreiptasi su ne aktualiu pasiūlymu, kitais atvejais, per daug tiesmukai, per daug informacijos, per mažai informacijos, kreipiamasi su „tu“, o ne „jūs“ bei atvirkščiai vietoje „tu“ panaudota „jūs“ ir, žinoma, klasika – panaudotas ne tas vardas. Tai tik keletas dažniausiai girdimų pavyzdžių.

Siekdami kelti HR kokybę Lietuvoje, dalinamės keletu patarimų kaip „skaityti“ IT specialistų profilį ir išvengti bent jau pačių dažniausių klaidų:

  1. Tai kokiais įrankiais dirba vienas ar kitas žmogus? Neretai IT recruitment‘e į žmogų kreipiamės išanalizavę kas gi jo ar jos Endorsements skiltyje yra ir pagal daugiausiai įvertinimų turinčias technologijas sprendžiame. Vis dėlto, svarbu nepamiršti, jog IT specialistai niekada nėra vienos technologijos pusdieviai. Spektrą sudaro visa puokštė technologijų ir įrankių, o tą puokštę pažinti gali padėti išmanymas kokioje įmonėje dirba žmogus. Na, pvz.: matome, jog daug Endorsements yra ties Java, tačiau žmogus dirba įmonėje, kuri nieko nedaro su Java. Gal tuo atveju verta pažiūrėti plačiau ir nedaryti prielaidos, jog jis/ji dirba su Java šiai dienai?
  2. Full-stack, Back-end ar Front-end? Tiesa, jog Front-end ir Back-end specialistus galima nesunkiai identifikuoti pagal naudojamas technologijas, tačiau truputį kebliau yra prieiti prie žmogaus su Full-stack pozicija. Ne visada yra aišku, ar žmogus daugiau dirba vienoje ar kitoje pusėje, tad labiausiai padeda tiesus paklausimas pas patį žmogų – ar būtų įdomi rolė, kurioje x laiko reikėtų dirbti su Front-end ar Back-end uždaviniais.
  3. Suprask apie ką kalbi. IT atrankose dominuoja raktažodžiai ir jei nesupranti ką jie reiškia (nebūtina gebėti skaityti Java kodą, bet bent suvokti skirtumą tarp Java ir Javascript – privaloma), bus sunku tinkamai prezentuoti poziciją. Juk niekas nenorime gauti laiško su 100 raktažodžių ar technologijų sąrašu, kur aiškiai matosi, kad žmogus net nesupranta kas su kuo naudojama. IT paieškos pradžioje visada yra truputį „overwhelming“ trumpiniais ir pan., bet norint kokybiškai atlikti savo darbą, teks suprasti ką jie reiškia.
  4. A-B Test. O gal teisingiau – vienas raktas niekada netiks visoms spynoms. Visada gali kilti pagunda tiesiog „šablonizuoti“ savo komunikaciją. Juk reik parašyt šimtui, ar net keliems šimtams, kad atrastumėm tinkamą žmogų, ar ne? Nesuklyskite. Būtent čia ir slypi jau seniau minėtos klaidos, tokios kaip sumaišyti vardai. Skirkite laiko personalizuoti žinutę, savo pasiūlymą ir kreipkitės, visu pirma, į žmogų, o ne technologijos specialistą (-ę). Su tinkamu kreipimusi, tikrai nereiks tų kelių šimtų šabloninių žinučių.
  5. Skaidrumas, skaidrumas, skaidrumas. Ko gero kiekvienas mūsų iš tolo jaučiame, kai kažkas yra įpakuota į gražų popierėlį. Jeigu po gražiu popierėliu bandote paslėpti tam tikrus dalykus, patikėkite, kandidatams tai nesusidaro nei pasitikėjimo, nei produkto/įmonės pažinojimo jausmo. Tas pats galioja ir Recruitment‘e – nori, jog Tave matytų kaip savo rinkos profesionalą – neslėpk nieko ir būk atviras (-a) bei skaidrus (-i). Pasakyk prie ko žmogus dirbtų, kokioje komandoje, už kiek, su kuo ir kaip.

Žinoma, ne visada pavyksta laikytis, rodos, tokių paprastų ir racionalių patarimų. Ne visada jie ir suveikia. Tačiau žinote, kas suveikia visuomet? Dialogas. Svarbiausia, auksinė taisyklė yra atsiminti vieną – visi patarimai yra nieko verti, jeigu pamirštama būti žmogumi kitam žmogui. Klausykimės, girdėkime ir svarbiausiai supraskime ką mums sako, o tuomet jau jokios IT atrankos nebus baisios.

People Link: Danas Venclovas

IT sektoriaus vadovas

Danas Venclovas

+370 613 89310

danas@peoplelink.lt

Panašūs įrašai

Darbuotojų atranka: kokie žingsniai užtikrins geriausio kandidato pasirinkimą? 
31 spa 2024

Darbuotojų atranka: kokie žingsniai užtikrins geriausio kandidato pasirinkimą? 

Darbuotojų atranka – ar tai paprastas, kiekvienam darbdaviui be pastangų įveikiamas procesas, o gal visgi – užduotis, reikalaujanti kruopštaus pasiruošimo, gebėjimo įvertinti kandidato profesinius įgūdžius, asmenines savybes bei suderinamumą su įmonės vertybėmis? Atsakymas akivaizdus: kur kas dažnesnis – antrasis atvejis. Sukūrėte ir publikavote darbo skelbimą, sulaukėte šimtų kandidatų užklausų. Tai – jau geras ženklas, tačiau […]

Be kategorijos
Talentų valdymas: Siaubingos HR istorijos
30 spa 2024

Talentų valdymas: Siaubingos HR istorijos

Helovynas dažniausiai siejamas su vaiduokliais, šiurpiomis kaukėmis ar išgąstį keliančiais namais. Visgi, HR pasaulyje tikrieji baubai kyla iš netikėtų kasdienių situacijų. Talentų valdymas yra be galo kompleksiška funkcija, tad baubai čia gali tykoti už kiekvieno kampo. Ir nors tikrieji vaiduokliai ar pabaisos pasirodo tik kartą per metus, HR specialistai su šiais šiurpuliukais, kuriuos netrukus aptarsime […]

Darbo rinkos tendencijos
Technologijų atrankos: svarbiausios 2024 m. tendencijos
24 spa 2024

Technologijų atrankos: svarbiausios 2024 m. tendencijos

Technologijų atrankos 2024 m. organizacijoms kelia daug iššūkių, o tendencijos keičiasi. „People Link“ jau ketvirtus metus atlika longitudinį rinkos tyrimą, kurio pagalba stebime tendencijas, kokie faktoriai yra svarbūs pritraukiant bei išlaikant rezultatyvius darbuotojus. Šiais metais turėjome galimybe identifikuoti nemažai naujų ar kiek pakitusių tendencijų, kurių viena svarbiausių – augantis poreikis organizacijos lankstumui. Tačiau, nemaišykime – […]

Darbo rinkos tendencijos
Darbo pasiūlymai: kaip suformuoti tokį, kuris pritrauks idealų kandidatą?
25 lie 2024

Darbo pasiūlymai: kaip suformuoti tokį, kuris pritrauks idealų kandidatą?

Darbo pasiūlymai – kodėl vienai įmonei paskelbus apie atvirą poziciją komandoje, pašto dėžutę užplūsta šimtai kone idealių kandidatų CV, o kitai organizacijai atrasti naują komandos narį prireikia kur kas daugiau laiko ir pastangų? Ar visa tai – tik sėkmės reikalas, o galbūt tam tikras taisykles atspindėti turėtų ne tik kandidato gyvenimo aprašymas, bet ir įmonės […]

Darbo rinkos tendencijos
Kokio dydžio mokymų krepšelį turi jūsų komanda?
13 bir 2024

Kokio dydžio mokymų krepšelį turi jūsų komanda?

Jeigu perskaičius klausimą mintyse iškilo raudonas klaustukas, klausiant “koks mokymų krepšelis?”, tuomet cituojant populiarią Apollo 13 misijos frazę – “Houston, we have a problem”. Šiuolaikinės organizacijos vis daugiau ir daugiau kalba apie nuolatinio darbuotojų ugdymo reikšmę. Nuolatinis ugdymas dažniausiai nereiškia vienos konferencijos per metus, ar “tobulėjimo darbo vietoje”, t.y. tobulėjimo tiek, kiek darbuotojas gali išmokti […]

Darbo rinkos tendencijos
Neuroįvairi komanda: kaip atpažinti, padėti ir auginti?
11 bal 2024

Neuroįvairi komanda: kaip atpažinti, padėti ir auginti?

Kovo pabaigoje minėjome tarptautinę neuroįvairovės savaitę. Nors tema jautri ir aktuali, kiek iš tiesų žinome apie tai, kas yra neuroįvairovė ir kaip dirba neuroįvairi komanda? Pirmiausiai išsiaiškinkime pačią savoką. Neuroįvairovė yra skėtinė sąvoka, kuria galime apibūdinti netipiškai veikiančias smegenis. Tai nereiškia kažko labai blogiau, arba labai geriau, tiesiog tokios smegenys turi skirtingą sąveiką su pasauliu. […]

Darbo rinkos tendencijos
4 komunikacijos klaidos atrankose arba kaip nepakišti sau kojos prisitraukus į pokalbį norimą kandidatą
21 kov 2024

4 komunikacijos klaidos atrankose arba kaip nepakišti sau kojos prisitraukus į pokalbį norimą kandidatą

Apie sudėtingą situaciją darbo rinkoje kalbame jau keletą metų iš eilės, tad čia nieko naujo turbūt nepasakysim. Augantys kandidatų* lūkesčiai, didžiulė konkurencija dėl talentų, jų trūkumas ir kiti veiksniai per šiuos metus jau tapo pakankamu galvos skausmu visiems specialistams, dirbantiems su darbuotojų paieška ir atranka. Tačiau nors šie veiksniai atrankose tikrai būna apkaltinami dažnai, ne […]

Darbo rinkos tendencijos
Medaus mėnesio iliuzija – kai naujo darbuotojo „meilė“ pozicijai išblėsta per pirmus mėnesius
27 vas 2024

Medaus mėnesio iliuzija – kai naujo darbuotojo „meilė“ pozicijai išblėsta per pirmus mėnesius

„Trykšta motyvacija/Nori mokytis/Akys pilnos nuostabos/Matosi, kad įdomu/Produktyvumas MAX” – tokius ir panašius apibūdinimus dažnai girdime naujam darbuotojui* tik startavus organizacijoje. Buvome įpratę, kad šis „medaus mėnuo” organizacijoje su nuostabiomis emocijomis tęsdavosi iki metų. Deja, dabar, kur kas dažniau jau praėjus pirmiems keletui mėnesių, o kartais net ir savaičių, klientai grįžta pas mus su nuostaba veide […]

Darbo rinkos tendencijos
Klauskite mūsų