Helovynas – šiurpiausia, labiausiai gąsdinanti, bauginanti metų naktis. Helovyno metu rengiamasi kaukėmis, skaptuojami tamsoje šviečiantys moliūgai, o patekėjus mėnuliui, prie laužo arba žibintuvėlio šviesos, pasakojamos baisios istorijos.
Nors mėnulis dar ir nepatekėjo, o ir žibintuvėlio šviesa dieną atrodo be taip baugiai, norime pasidalinti keliomis trumpomis “siaubo” istorijomis, kurios šiemet tikrai ne vienam personalo specialistui kėlė šiurpus.
Taigi, įsisukame į languotus pledus ir pasiruošiame klausytis. Būūūū:
- „Mums reikalingas motyvuotas, atkaklus ir keletą metų darbinės patirties turintis “junior” lygmens specialistas“.
Viskas su šiuo lūkesčiu atrodo gerai, kol nesusiduriame su keletu, darbo rinką veikiančių ir ją sunkinančių faktorių. Vienas tokių – demografija. Kiekvienais metais į darbo rinką ateina mažiau žmonių, nei iš jos išeina. Vadinasi, konkurencija, siekiant pritraukti jaunuosius specialistus, tampa kiekvienais metais vis didesne. Ir nesvarbu apie kokį sektorių kalbėsime – ar tai bus projektų inžinieriai (-ės) statybose, ar administratorių pozicijos finansiniame sektoriuje. Konkurencija kartu skatina ir kitą šias atrankas sunkinantį veiksnį – atlyginimų kilimą. Kartais “junior” lygmens specialistai taip “išbrangsta”, jog organizacijoms nelieka nieko kito tik mąstyti – ar mums tikrai reikia tokio lygmens specialisto? Gal geriau rinktis “entry” lygmens žmogų ir jį augintis?
- „Pasipildykime komandą atestuotu/turinčiu specifines kompetencijas žmogumi“.
Dar viena trumpa “siaubo” istorija, gąsdinusi ypatingai su technologinėmis kryptimis dirbančius atrankų specialistus. Priešingai nei “junior” specialistų atrankose, dažnai specifinių reikalavimų turinčiose rolėse, tokiose kaip Projekto dalies vadovo pozicijos (PDV), kuriose yra reikalaujamas ne tik išsilavinimas, patirtis, bet ir atestatas, gali neišgelbėti ir siūlomi didesni nei rinkos vidurkis finansai ar papildomos naudos. Tokie specialistai yra itin lojalūs darbdaviui (kas bendrąja prasme yra teigiamas dalykas), tad jų pritraukimas gali užtrukti ir keletą mėnesių.
- „Komandai reikia PPC/CRO/SEO growth žmogaus“.
Šie ir kiti naujadarai, kurie tik pradeda rastis pasaulinėje darbo rinkoje, Lietuvoje tokias atrankas verčia kažkuo panašiu į misija neįmanoma. Unikalus organizacijos poreikis, ypač tais atvejais, kai reikalavimai yra griežti, sunkina, ilgina ir klampina paieškas, dažnai uždarant į siaurą, vos kelių ar keliasdešimt specialistų ratelį. Jeigu jokių alternatyvų, tokių kaip darbinimas pagal kompetencijas su vieta augti nėra priimama, tokios pozicijos gali rimtais pagaugais nusėti net ir pačių drąsiausių HR specialistų nugaras.
Taigi, šiek tiek pagąsdinę norime tik dar kartelį priminti, kaip svarbu atrankose organizacijoms išsigryninti, ar tikrai pirminis specialisto poreikis yra realus. Pakeitimai atrankose, tokie kaip samdymas pagal kompetencijas, potencialą, asmenines savybes, gali padėti “siaubo” istorijų vertas atrankas paversti džiugiu ir greitu komandos papildymu.
Vyr. atrankų konsultantė ir Komunikacijos vadovė / Senior recruitment consultant and Communication Manager
Gerda Puodžiūnaitė
+370 615 25287
gerda@peoplelink.lt